Ενημέρωση για την Έναρξη σχολικής χρονιάς

Παλλήνη: 4 -9 – 2014       Αριθμ. Πρωτ. :50

Ενημέρωση για την Έναρξη σχολικής χρονιάς

Το Δ. Σ. του Συλλόγου μας, με ιδιαίτερο αίσθημα ευθύνης απέναντι στους μαθητές των δημόσιων Δημοτικών Σχολείων της περιοχής ευθύνης του, καταγγέλλει την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση αναφορικά με την πολιτική που ακολουθεί στο θέμα της κάλυψης των τεράστιων κενών και ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό που παρατηρείται στα Δημόσια Σχολεία της χώρας και της Αν. Αττικής τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα το σχολικόέτος2014–2015.

Τη Δευτέρα 1/9 ξεκίνησε και τυπικά η νέα σχολική χρονιά και είναι άγνωστο ακόμη πως θα καλυφθούν οι τεράστιες ελλείψεις και τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς για ακόμη μια χρονιά η κυβέρνηση, υλοποιώντας την πολιτική της διάλυσης του κοινωνικού κράτους και της δημόσιας εκπαίδευσης, δεν πραγματοποίησε κανένα μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικού, αφήνοντας ακάλυπτες χιλιάδες οργανικές θέσεις σε όλη την Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα τελευταία 4 χρόνια αποχώρησαν συνολικά, λόγω συνταξιοδότησης, 9.000 εκπαιδευτικοί και στη θέση τους έχουν διοριστεί μόνο 278, αναλογία 1/ 32. Κατά συνέπεια στο χώρο της εκπαίδευσης δεν τηρείται ούτε η αρχική μνημονιακή δέσμευση για μια πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις, ούτε η μεταγενέστερη του μεσοπρόθεσμου για μια πρόσληψη για κάθε δέκα αποχωρήσεις.

Στην πράξη, η πολιτική με την οποία επιδιώκουν να καλύψουν τα κενά είναι οι συγχωνεύσεις -καταργήσεις σχολικών μονάδων, οι συμπτύξεις τμημάτων, ο αποκλεισμός των προνηπίων από την προσχολική εκπαίδευση, η διάλυση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, η μετατροπή του ολοήμερου σχολείου σε πιλοτική δομή που θα χρηματοδοτείται μόνο διαμέσου του ΕΣΠΑ και η αύξηση της αναλογίας των μαθητών ανά εκπαιδευτικό. Θυμίζουμε ότι από τους 19.000 συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που ανακοινώθηκαν ότι θα προσληφθούν για τη φετινή χρονιά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η συντριπτική τους πλειοψηφία (14.500) προέρχονται από το ΕΣΠΑ και αφορούν μόνο συγκεκριμένες θέσεις εργασίας – στην πρωτοβάθμια τις θέσεις υπευθύνου στο ολοήμερο σχολείο και την ειδική εκπαίδευση- με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλυφθούν όλες οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων και να ελαστικοποιείται το ωράριο των εκπαιδευτικών, διαλύοντας στην πράξη το ολοήμερο σχολείο.

 Επομένως όχι μόνο δεν προχωρούν σε προσλήψεις , αλλά έχουν μειώσει δραματικά και τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και μπορούν να καλύψουν στοιχειωδώς τις ανάγκες των σχολείων. Διατηρούν, παράλληλα, ομήρους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που πάνω από 10 χρόνια περιπλανώνται σε κάθε μέρος της Ελλάδας χωρίς προοπτική μόνιμου διορισμού και με μισθούς εξαθλίωσης. Αυτούς τους εκπαιδευτικούς προσπαθεί η συγκυβέρνηση να ενοχοποιήσει για την άθλια κατάσταση του δημόσιου σχολείου, διαμέσου της αξιολόγησης, προχωρώντας όχι σε διορισμούς, αλλά σε απολύσεις εκπαιδευτικών. Η ίδια η ζωή, όμως, υποδεικνύει ότι τα σχολεία έχουν ανάγκη από δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές και όχι αξιολογητές και σύγχρονους επιθεωρητές.

Για μια ακόμη χρονιά το υπουργείο κρατάει σε ομηρία χιλιάδες εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, που ήρθαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από τη δευτεροβάθμια με μετάταξη, χωρίς να τους τοποθετεί σε οργανικές θέσεις και αλλάζοντάς τους κάθε χρόνο σχολική μονάδα.

Είναι άγνωστο ακόμη πότε θα τοποθετηθούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Σε κάθε περίπτωση, αν την επόμενη εβδομάδα δεν έχει βγει η οριστική εγκύκλιος για τους αναπληρωτές του τακτικού προϋπολογισμού υπάρχει ο σοβαρός κίνδυνος πολλά σχολεία να μην μπορέσουν να καλύψουν όλες τις ανάγκες τους σε εκπαιδευτικούς και θα πρέπει να αναμένουμε το δεύτερο κύμα των αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ, κάπου στα τέλη Σεπτέμβρη και μόνο για την κάλυψη των θέσεων του ολοήμερου σχολείου. Κατά συνέπεια θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι το ολοήμερο σχολείο δε θα μπορέσει να λειτουργήσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς, αρκετές ειδικότητες θα λείπουν, θα χαθούν πολλές ώρες μαθημάτων, αναγκαστικά θα συμπτυχθούν τμήματα, αυξάνοντας τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα, ενώ είναι σίγουρο ότι οι δομές της ειδικής αγωγής θα πρέπει να περιμένουν … τον Οκτώβρη. Ήδη το υπουργείο συζητάει αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και μείωση των ωρών διδασκαλίας κάποιων πρωινών μαθημάτων (!!) προκειμένου να εξοικονομήσει εκπαιδευτικούς για το ολοήμερο σχολείο.

Για άλλη μια χρονιά ξεδιπλώνεται ένα σχέδιο ξηλώματος της σταθερής και μόνιμης εργασίας στο δημόσιο σχολείο και κάθε εργασιακό δικαίωμα που απορρέει από αυτή!

Τα κενά σε εκπαιδευτικούς δεν είναι αποτέλεσμα ατυχών επιλογών, λανθασμένης διαχείρισης, παρέκκλισης στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής. Είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένης πολιτικής. Για να λειτουργήσουν τα σχολεία, απαιτούνται μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες. Η πολιτική δραστικών περικοπών από τον κρατικό προϋπολογισμό των δαπανών για τομείς, όπως η Παιδεία, στο όνομα αντιμετώπισης των ελλειμμάτων και των χρεών, δηλαδή για τη διαχείριση σε όφελος του κεφαλαίου, ωθεί και σε μείωση εκπαιδευτικών και σε συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων. Αυτό όμως αποβαίνει σε βάρος της μόρφωσης των παιδιών.

Το Δ.Σ του συλλόγου μας καλεί τους εργαζόμενους, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς σε αγωνιστική εγρήγορση για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της συγκυβέρνησης.

Διεκδικούμε :

•Την άμεση κάλυψη όλων των πραγματικών κενών στην εκπαίδευση με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και σύσταση οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα (οργανικές θέσεις ειδικοτήτων στα Δημοτικά σχολεία ΕΑΕΠ) χωρίς δεύτερες αναθέσεις στη διδασκαλία μαθημάτων,

•Καμιά μετακίνηση λόγω πλασματικών υπεραριθμιών εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ άμεση κατάργηση της απόφασης (μέχρι ένας δάσκαλος στα κλασικά ,κανένας δάσκαλος στα ΕΑΕΠ)

•Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή,

•Κάλυψη όλων των θέσεων εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών με μόνιμους διορισμούς (ολοήμερα, τμήματα ένταξης, ειδικά σχολεία, θέσεις παράλληλης στήριξης κλπ.), μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα (15 νήπια ανά νηπιαγωγό, 20 μαθητές στο τμήμα στο Δημοτικό ανά δάσκαλο),

•Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 3840/2010 – Άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 30/6/2010 – Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους.

•Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΣΕΧΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ                       ΠΟΥΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ